De Historische Vereniging Voorburg is trots onderdeel vanELV logo logo rgb 001

Schatten aan de Vliet op 16 april

Toeristisch seizoen Leidschendam-Voorburg start met eerste Erfgoeddag

Het toeristisch seizoen in Leidschendam-Voorburg wordt feestelijk geopend op zaterdag 16 april. Die dag presenteert het Erfgoedpodium Leidschendam-Voorburg de allereerste lokale Erfgoeddag. Onder de titel ’Schatten aan de Vliet’ nodigen Houtzaagmolen De Salamander, Museum Swaensteyn, Molen De Vlieger, Huygens’ Hofwijck, Stichting ‘Mooi Voorburg’, Erfgoed Leidschendam en veel andere partners het publiek uit voor stadswandelingen, rondleidingen, familieworkshops of een tochtje op de Vliet. Er is een afwisselend  programma samengesteld, interessant voor jong en oud. De samenwerkende partners binnen het Erfgoedpodium nodigen u graag uit voor het bijwonen van deze bijzondere dag.

Op 16 april wordt ook het vaarseizoen feestelijk geopend en is de traditionele inwerkingstelling van de historische pomp bij de Oude Kerk in Voorburg. Daarnaast wordt in Museum Swaensteyn op die dag het nieuwe VVV-punt geopend. Een historische bus én boten op de Vliet verbinden de verschillende locaties.
Bezoek op 16 april één van de vele deelnemende locaties en geniet van het brede aanbod van cultuur, geschiedenis en erfgoed in onze mooie gemeente!